1 січня 2020 року набула чинності нова редакція правил Інкотермс-2020.
Інкотермс були введені Міжнародною Торговою Палатою для встановлення загальновизнаних визначень і правил, пов’язаних з поставкою товарів між контрагентами. МТП періодично переглядає правила Інкотермс що обумовлено змінами у системі міжнародної торгівлі.
Які новації несе нова редакція Інкотермс-2020.
Ключовими складовими ІНКОТЕРМС-2020 є:
- зміни у зобов'язаннях контрагентів, переході ризиків від продавця до покупця, порядку розподілення витрат.
- Інкотермс-2020 водить використання 11 правил, які поділені на два класи:
Один з них містить сім правил, що можуть застосовуватися незалежно від обраного виду транспорту і його кількості.
Другий клас призначений лише для морського та внутрішнього водного транспорту. В останньому випадку пунктом поставки і місцем, до якого здійснюється перевезення товару покупцю, є порти.
Зміни в нових базисних умовах поставки продукції:
І. Видалення терміну EXW (самовивіз) з правил
В звязку з тим, що умови поставки EXW застосовуються в багатьох країнах тільки для внутрішньої торгівлі і практично не використовуються в зовнішньоекономічній діяльності його видалено з Правил. Цей базис йде всупереч Митному кодексу Європейського союзу, оскільки відповідальність експортера настає після експортного митного оформлення товару.
ІІ. Видалення терміну FAS (вільно уздовж борта судна)
Так само як і EXW, умови поставки FAS (Free Alongside Ship) застосовуються дуже рідко, коли товар доставляється продавцю в порт відправлення країни експортера.
При інших базисах поставки (наприклад FCA) товари також можуть доставлятися в порт (або док), як і при умовах поставки FAS, бо док є частиною морського терміналу.
ІІІ. Поділ базису поставки FCA (Франко перевізник) на два базиси поставки
Найбільш часто використовуваним базисом Інкотермс є FCA (Free Carrier), оскільки цей базис є універсальним для сторін ЗЕД контрактів. Основними перевагами базису FCA є застосування будь-якого виду транспорту і використання будь-якого місця доставки товару, який знаходиться у країні продавця.
В Інкотермс 2020 року базис FCA поділено на два правила: одне – для наземної доставки, а інше – для морських контейнерних поставок.
ІV. Зміна умов поставки за базисами FOB і CIF для контейнерних перевезень
До ведення Інкотермс 2020 базис поставки FOB (Free On Board – Вільно на борту) та CIF (Cost, Insurance and Freight – Вартість, страхування і фрахт) в редакції Інкотермс 2010 року враховувалися для вантажів, що перевозяться водним видом транспорту шляхом розміщення товару на борту судна навалом або в упаковці.
При розміщенні товару в контейнері продавець передає товар перевізнику на терміналі, а не розміщує його на борту судна, в таких випадках, відповідно до Інкотермс-2010, слід застосовувати термін FCA або CIP.
В нових правилах Інкотермс-2020 умови поставки FOB і CIF будуть застосовуватись для транспортування контейнерів (так було в Інкотермс-2000 і попередніх версіях). Така зміна є надзвичайно важливою для всіх учасників зовнішньоекономічної діяльності, адже основні міжнародні перевезення здійснюються в контейнерній тарі.
Крім того, зміни торкнуться страхових зобов’язаннях між продавцем і покупцем на додаток до страхових інтересів при умовах поставок CIF і CIP.
V. Новий базис в Інкотермс 2020 року – CNI (Cost and Insurance – Вартість і страхування)
Інкотермс-2020 запроваджують новий термін умови поставки – CNI («Cost and Insurance», «Вартість і страхування»), який означає, що продавець виконав поставку, коли застрахований товар розміщений в зазначеному порту відвантаження.
Базис поставки CNI входити до групи «С», тобто ризик транспортування і пошкодження товару буде передаватися від продавця до покупця в порту відправлення. Основне призначення базису поставки CNI усунення недоліків у базисах FCA і CFR/CIF.
На відміну від базису FCA, умови поставки CNI включатимуть вартість міжнародного страхування за рахунок продавця-експортера, а на відміну від CFR/CIF – не включатимуть фрахт.
VІ. Нові правила, засновані на умовах поставки DDP
Базис DDP видалений та створено два нових базиси поставок DTP і DPP.
Умови поставки DTP Інкотермс-2020 («Delivered at Terminal Paid», (доставка на терміналі з оплатою мита)) означає, що продавець несе відповідальність за будь-які транспортні витрати з оплатою митних зборів і доставки товарів до терміналу (порт, аеропорт або логістичний центр) у країні призначення покупця.
Умови поставки DPP Інкотермс-2020 («Delivered at Place Paid», (доставка до місця з оплатою мита)) означає, що продавець несе відповідальність за будь-які транспортні витрати з оплатою митних зборів і доставки товарів до будь-якого місця, що не є транспортним терміналом.
Джерело https://iccwbo.org/